In het Nextcloud expertisecentrum vind je nieuws, informatie en tips & tricks

Ondersteuning

Als de organisatie Nextcloud in gebruik heeft genomen breekt het moment aan dat de gebruikers er ook echt mee aan de slag gaan. Vanaf dat moment ontstaan de meeste vragen. Waar het in de training vaak duidelijk lijkt, merk je in de praktijk dat gebruikers tegen een vraag aan lopen. Datacave probeert de training zo gericht en duidelijk mogelijk te doen, toch ontkom je er niet aan dat er vragen ontstaan als Nextcloud echt gebruikt gaat worden. Dat is ook niet erg en eigenlijk alleen maar goed. Het zorgt er namelijk voor dat de gebruikers steeds meer de mogelijkheden gaan zien en benutten.

Datacave biedt in de pijler Ondersteuning de mogelijkheid om de gebruikers te blijven ondersteunen waar dit nodig is. In het begin zal dit intensief zijn en in de loop van de tijd neemt het af. Vaak pakt de organisatie zelf de eerste lijns ondersteuning op. De eerste lijns ondersteuning kan dan bij Datacave terecht met vragen. Datacave zorgt ook voor evaluatie momenten. Periodiek wordt een overleg gepland met een aantal stakeholders en key-users uit de organisatie om te bespreken hoe het gaat, waar verbetering mogelijk is en of er nog nieuwe functionaliteiten benut kunnen worden.

Datacave werkt op basis van 4 pijlers


  • Werkwijze

    Bepaal hoe en waarvoor je Nextcloud gaat gebruiken

  • Implementatie

    Inrichten en in gebruik nemen van Nextcloud

  • Training

    Werkinstructies maken en uitleg aan de gebruikers

  • Ondersteuning

    Ondersteuning van Datacave bij vragen

Op zoek naar Nextcloud hosting?

The Good Cloud is partner van Nextcloud voor de Benelux